כתב אישום חמור נגד שלומי לחיאני ראש העיר בת ים בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים

כתב אישום חמור נגד שלומי לחיאני בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים , כלכליסט , אוקטובר 2013 , תומר גנון

עפ"י כתב האישום ראש עיריית בת ים פעל יחד עם אחיו אבי, לקבלת מאות אלפי שקלים מגורמים שלהם עסקים בבת ים, ביודעו כי כספים אלה נמסרים לו, במישרין או בעקיפין, בעד פעולה הקשורה בתפקידו.


ערב הבחירות לרשויות המקומיות: הפרקליטות הגישה היום (ג') כתב אישום חמור נגד ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני.

כתב האישום כולל 4 אישומים שונים: שניים על קבלת שוחד מבעלי עסקים בבת ים לכיסוי חובותיו; אישום אחד של מרמה והפרת אמונים, לאחר שלחיאני פנה לתשעה עובדים בעירייה בבקשה לכאורה שיטלו הלוואות מהבנק ויעבירו לו את הכספים; ואישום נוסף של מרמה, הפרת אמונים ועדות שקר על כך שפעל בניגוד העניינים כאשר העירייה התקשרה עם מקומון בשם "גל גפן צהוב", שבו היה בעל מניות, לרכישת שטחי פרסום.

כתבי אישום בפרשה הוגשו גם נגד אחיו של לחיאני אבי, ואנשי העסקים אבנר קראיף ועובד דודטחי.

על פי כתב האישום, בטרם בחירתו של לחיאני לראשות העיר (2003), נקלעו לקשיים כלכליים משמעותיים שתי חברות לבנייה והשקעות שהיו בבעלותו – אלשב וא.י.ש.מ. הן צברו חובות לבנקים בגובה עשרות מיליוני שקלים. לחיאני ואשתו דורית היו ערבים אישית כלפי החובות.

לאחר בחירתו לראשות העיר, כך נאמר בכתב האישום, פעל לחיאני יחד עם אחיו אבי, לקבלת מאות אלפי שקלים מגורמים שלהם עסקים בעיר בת ים, ביודעו כי כספים אלה נמסרים לו, במישרין או בעקיפין, בעד פעולה הקשורה בתפקידו. הכספים האמורים הוגדרו על ידי המעורבים והועמדו לרשותו כהלוואות. הכספים ניתנו לו מבלי לערוך הסכם הלוואה, ללא ריבית וללא הצמדה. הן לא נפרעו במלואן ונותני ההלוואות לא עמדו על פירעונן המלא.

 שלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים (ארכיון) צילום: עמית מגל
שלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים (ארכיון) צילום: עמית מגל

בנוסף, כך כתב האישום, פנה לחיאני לשורת עובדים בכירים בעיריית בת ים, על מנת שייטלו הלוואות מן הבנק ויעבירו אליו את הכספים שיקבלו. זאת, בלא שנערך הסכם בכתב בינו לבין העובדים, ומבלי ששילם לעובדים ריבית על העמדת הכספים לרשותו. בכך העמיד לחיאני את עצמו ואת העובדים הללו, נאמר בכתב האישום, בניגוד עניינים לאורך תקופה ממושכת.

כמו כן, כך נכתב בכתב האישום, לחיאני ואשתו דורית היו בעלי זכויות ב-45% מהון המניות של גל חברת גפן צהוב שהוחזקו בנאמנות. החברה הוציאה לאור מקומון בבת ים. במועדים שונים רכשו העירייה ותאגידים שבשליטתה שטחי פרסום במקומון, והתקשרו עימו בעסקאות שונות. לחיאני, על פי כתב האישום, לא דיווח כי הוא ואשתו הם בעלי זכויות במקומון.

מבאי כוחו של לחיאני, פרופ' דוד ליבאי ופרופסור קנת מן, לא נמסרה תגובה.

כתב האישום הוגש על ידי עוה"ד שרון כהנא, אלעד פנחס, ורד שפילמן ועדי אפלבוים - גוזמן מפרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה