תאגיד מי בת ים ניתק מים מעשרות קשישים וחסרי ישע

 לשכת הרווחה בת ים מפקירה עשרות קשישים וחסרי ישע לניתוק ממים לימים שלמים על לא עוול בכפם.
חם ומסריח: קשישים ונכים בבת ים מנותקים מים , ynet , יוני 2011 , יואב זיתון

בעלי הדירות בבניין הענק ברחוב בלפור צברו חוב וחברת המים (תאגיד מים וביוב מי בת ים) החליטה לנתק. הדיירים: "זה לא חיים"

הקיץ כבר מזמן כאן, ומים בברז אין: מתחילת השבוע, הבניין הגדול ברחוב בלפור בבת ים מנותק ממים. הדיירים שגרים בדירות שכורות, ביניהם קשישים ונכים, נאלצים להסתובב עם דליים ובקבוקי פלסטיק בחום הכבד ולמלא מים בחדרי האשפה בבניינים הסמוכים. הסיבה: בעלי הדירות בבניין לא שילמו חשבונות ותאגיד המים העירוני החליט לנתק.



מדובר בבניין ענק, המחולק לשלוש כניסות ודייריו משלמים לבעלי הבתים דמי שכירות המגלמים בתוכם גם את חשבונות המים. לטענתם, זו לא הפעם הראשונה בחודשים האחרונים שהם נאלצים להתמודד עם ניתוק מים, בגלל שבעלי הבתים צברו חוב.

"זה לא נורמלי. אנחנו חולים שזקוקים לתרופות ולתנאי היגיינה בסיסיים ואין לנו את זה", אמרה ולנטינה, קשישה המתגוררת בבניין. "אנחנו משלמים בזמן ואין לנו מים. איך אפשר לחיות ככה?".

יהודה פלד, קשיש המתגורר בבניין בגפו, סיפר: "לפעמים אני מביא מים מבית הכנסת, בו אני מתפלל, אבל זה לא חיים. אין איך להוריד מים בשירותים, וזה נהיה מסריח ומגעיל לחיות בצורה הזו". דייר אחר הוסיף: "זה עניין של זמן עד שנחטוף פה מחלה או יקרה אסון. אף אחד לא מקשיב לנו, והתחושה היא שרימו אותנו".

נתנאל זיתון, שמשפץ את אחת הדירות בבניין, סיפר כי "חלק מהדיירים אפילו יורדים להתקלח בחוף הים עצמו". לדבריו, "יש כאן חוטי חשמל חשופים, טינופת בכל פינה, חלקי בניין רקובים ובלוני גז בתוך הדירות. לכל אלו מתווסף עכשיו גם מחסור חמור במים, כך שזה עניין של זמן עד שיקרה פה אסון".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "עיריית בת-ים ממלאה את חובתה על פי דין וגובה את כל חובות הארנונה לרווחת תושביה. את המים רוכש תאגיד המים 'מי בת-ים' מחברת מקורות והוא מחייב את הדיירים בתשלום על פי צריכה. כך בבת-ים - וכך

בכל הארץ. צר לנו כי בעל הנכס משכיר דירות לעשרות אנשים מבלי לדווח על כך לעירייה ולתאגיד המים. הוא בחר שלא להעביר את תשלום המים שהוא גובה מהדיירים לעירייה, כפי שהוא נדרש על פי חוק".

על פי העירייה, "לבעל הנכס חוב של כ-170 אלף שקל עבור צריכת מים וחובות ארנונה בהיקף של למעלה משני מיליון שקל לעירייה. למרות התראות חוזרות ונשנות, בעלי הנכס לא שילמו את חובם, ותאגיד המים נאלץ לפעול באמצעים העומדים לרשותו ולנתק את זרם המים לבניין. יחד עם זאת, מתוך רצון לסייע לתושבים שנקלעו למצב, כבר אתמול חובר זרם המים מחדש. בעל הנכס הבטיח כי יסדיר את חובו לתאגיד המים עד מחר בבוקר".

חם ומסריח: קשישים ונכים בבת ים מנותקים מים , ynet , יוני 2011 , יואב זיתון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה