מחיר יקר: תושבים מבת ים משלמים עבור המים של עבודות הרכבת הקלה

מחיר יקר: תושבים מבת ים משלמים עבור המים של עבודות הרכבת הקלה , mynet בת ים, רגינה קאשי־רודנשטיין  , 07.09.2020

הצריכה המשותפת בחשבונות המים של דיירים ברחוב יוספטל בבת ים זינקה במאות אחוזים. בדיקה העלתה כי הסיבה היא עובדי חברת נת"ע שהשתמשו בצינור כיבוי אש בעבודות הרכבת הקלה. עכשיו הם דורשים את כספם בחזרה

חשבון המים השמן שקיבלו דיירי רחוב יוספטל בבת ים, עורר את חשדם. מה רבה היתה ההפתעה כאשר הם גילו את הסיבה - השימוש שעשו עובדי חברת נת"ע בברז כיבוי האש של הבניין, דבר שהגדיל בעשרות אחוזים את הצריכה המשותפת של הבניין ועלה לדיירים במצטבר כ־18 אלף שקל.

הדיירים מספרים שכבר התרגלו לרעש הבלתי נסבל של עבודות הרכבת, אבל ניפוח חשבון המים המשותף היה בבחינת הקש ששבר את גב הגמל. "באחד הערבים במהלך חודש פברואר נת"ע ביצעו עבודת יציקה עם משאיות שבאו והלכו. ולמחרת בבוקר ראינו את ברז כיבוי האש של הבניין פתוח ומטפטף, אך לא חשבנו על זה יותר מדי. רק לאחר שקיבלנו חשבון מים גדול מהרגיל וצריכה משותפת שגדלה בעשרות אחוזים, החלטנו לבדוק את הסיבה".
לטענת הדיירים לא היו נזילה או פיצוץ צינור. "אבל כשפתחנו את ברז כיבוי האש שעון המים של הבניין התחיל להשתולל, עשינו אחד ועוד אחד והבנו שבאופן שיטתי לוקחים מהבניין שלנו מים לצורך עבודות הרכבת ואנחנו נאלצים לספוג את העלויות".
"אשתי ואני, זוג פנסיונרים", מספר אורי, דייר בבניין. "אנחנו מקבלים בממוצע כ־190 שקל חשבון מים, ופתאום זה גדל לכ־600 שקל, בעקבות הצריכה המשותפת. מילא אם היה מדובר בחודש אחד, אבל זה חזר על עצמו בשלושת החודשים האחרונים. 300 שקל, 20 דירות, זה 18 אלף שקל בחודש, זה פשוט לא נורמלי".
יו"ר ועד הבניין, יעקב מאיר, ניגש לתאגיד המים אבל נאמר לו שמדובר במים שהשתמשו בהם: "הם לא יכולים לדעת אם אנחנו השתמשנו במים או מישהו אחר, אז הפנו אותנו לנת"ע, ואכן דרשנו לקבל החזר של הכסף. אבל עברו כבר חודשיים, ואנחנו רק שומעים האשמות נגד הקבלן ולא רואים כסף עבור מים שנגנבו".
תגובת נת"ע: "נת"ע מתייחסת לכל תלונה בכובד ראש, והתלונה נבדקת מול הקבלנים שפעלו במקום. בתוך כך נמצא כי הקבלן שפעל במקום השתמש במים מצינור כבוי אש והברור נמשך".

 

מחיר יקר: תושבים מבת ים משלמים עבור המים של עבודות הרכבת הקלה , mynet בת ים, רגינה קאשי־רודנשטיין  , 07.09.2020


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה